Języka obcego najlepiej uczyć się w praktyce. Studenci filologii angielskiej wpadli na pomysł, jak zastąpić typowe „rozmówki”, uczyć się a jednocześnie dobrze się przy tym bawić
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi stawia na metodę projektową. Studenci w ciągu semestru realizują zadania, które są bardziej angażujące niż standardowe metody nauczania. Podczas zajęć z pisania studenci filologii angielskiej postanowili stworzyć własną grę RPG.
RPG – gra towarzyska oparta na narracji, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających. Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł.
– Chcieliśmy pokazać, że pisanie nie musi być nudne. Może to być możliwość do eksperymentowania z pomysłami i gatunkami. To studenci zaproponowali, żebyśmy semestr zakończyli grą RPG – mówi dr Olga Majchrzak, prodziekan kierunku Filologia.
Praca nad rozgrywką dała studentom nie tylko możliwość stworzenia fantastycznej fabuły i ciekawych bohaterów. Ale przede wszystkim lepszego poznania siebie, zbudowania głębszych relacji. – Poświęciliśmy naprawdę sporo czasu i energii tworząc Doshthodię. To była świetna zabawa na zajęciach, ale i poza nimi – opowiada Dominika Stępniak, studentka pełniąca funkcję Mistrza Gry.
– Metoda projektowa, którą realizujemy to nie tylko konsolidacja wiedzy. To przełożenie wiedzy na praktykę, ale także możliwość nauczenia się pracy w zespole. Uruchomienia kreatywności oraz budowania relacji, które tak naprawdę są podstawą edukacji – podkreśla dr Majchrzak.
Zobaczcie, jak wyglądała gra